Pages

Nuffnang Ads

Monday 30 January 2012

Jom kita ulas mengulas AJL26..



Ini adalah pandangan peribadi aku yang tak reti erti vokal sedap ke tak sedap..

Projek Pistol - suara dah mantap habes dah tapi aku agak blur-blur tang lirik nya..
Persembahan aku amat berpuas hati..

Jaclyn Victor - walaupun aku sebagai kipas susah mati Anuar Zain aku tetap puji Jac, dia nyanyi sodap..
Kalau Bang Nuar nyanyi lagi best la.. Sebab tu menang mobile award, ternyata sedap..

Faizal Tahir - sebenarnya aku memang tak pernah dengar habes lagu Karma ni, so malam tu aku try-try nyanyi sama lirik aku semua bersepah.. Hahaha.. persembahan bertenaga, tapi nak tergelak sedikit tengok nyalaan api kat piano tu..

Yuna - sempena yuna ada dua lagu, dua-dua aku suka cara penyampaian nya.. Lebih fokus kat vokal.. fokus atau sememang nya suara dia sedap?.. Memang sedap la..

Atilia & Monoloque - aku suka amat lagu ni, tapi aku blur-blur jap tentang persembahan nya.. Terlebih effort mungkin.. Atau aku yang tak berseni.. Aku cuma tak suka kain yang dia pakai tu je sebenarnya.. hahaha

Ana raffali and the gangs - Lagu ni pon aku suka, tapi tulah persembahan nya terlalu kedepan tak terkejar dek akal aku.. Motor dan syaitan apa kaitan nya ek??

Alyah - lagu best, persembahan pon best.. Sebab tu dapat persembahan terbaik.. Lagi terbaik kalau si Remy ngan Alyah naik semula stage masa mula-mula jadi patung tu dan terus membeku dan menda tu pon berputar.. Tapi musykil skit apa peranan badut mula-mula tu? maybe pemilik kotak muzik itu.. tapi kenapa tuannya berupa itu?

Hafiz - Nah ini juara nya, lagu amat sedap, persembahan biasa-biasa saja.. Tapi suara mantap habes.. memek muka itu penting.. Hahaha.. Tapi tengok videoklip lagi best dan boleh menangis..

Aizad - aku tabik pada bakat dan tahap seni aizad.. lagu ni aku tak berapa minat, tapi aizad best..

Najwa Latiff - Lagu ni best kalau dengar kat youtube.. tapi bila di bawak ke Stage se gah AJL, macam tak patut pun ada.. Lebih-lebih lagi bila ada pulak sketsa yang buat aku bertambah pening, menambah pening yang ada..

3Suara - Lagu ni best, dan menjadi best lagi bila jadi lagu tema cerita Anissa suatu ketika dulu.. Aku mengharap lebih dari diorang.. Tapi mereka bawa seadanya, dan dah menang no2 dah pun.. Maybe lagu Dimana Dimana lagi best kalau masuk AJL..

Tapi tema air tu macam tak sesuai la, bukan masalah air, tapi cara produksi mempraktikan air itu yang aku rasa kureng sikit..

Ini semua pandangan aku saja..
Aku yang takda satu sijil dalam bidang seni pun.. Terima Kasih..


No comments: