Nuffnang Ads

Tuesday, 26 February 2013

BOOKING DAH LAMA ??




Hi,
Hello,
&
Assalamualaikum. 


Aduhai pening kepala bila kawan-kawan dah mengendung, memimpin, mengejar, menyorong anak dan macam-macam meng lagi lah huhu..



Dulu :
Siti Nurhaliza Kata:
"Kak siti bukan nak menyibuk, cuma akak tak suka tengok adik adik patah hati dlm usia yg muda. Belajar dulu bru bercinta."


 Sekarang :
Cikgu kata:
"Tak kahwin lagi ke? Booking dah lama.. Makin Gemuk eh sekarang & bla bla bla.."


What does she mean by "BOOKING DAH LAMA?" sehh !!!

Kalau kata aku gemuk je okey jugak, tak sentap sangat..


So,
Nak try kira mengira la.. Hehe..


http://www.myikhtiar.com/v2/wp-admin/images/blog/bajet-kahwin.gif

>>ARTIKEL<<






Nota Kaki :

Tangan di kocek    Jalan menyenget    Mata ke bumi    Hati ke langit
Sabar Menanti    Peluang Datang    Begitulah



Monday, 25 February 2013

CLOUD ATLAS


Hi,
Hello,
Assalamualaikum.



Satu lagi movie yang mungkin mengheret aku dan kawan aku ke pawagam..


http://www.hancinema.net/photos/fullsizephoto273087.jpg

Classification: 18
Genre: Drama / Science Fiction / Mystery
General Release Date: 21 Feb 2013
Running Time: 2 Hours 52 Minutes
Distributor: Walt Disney Pictures








 Sini nonton trailer nya







Nota Kaki: 
Februari 2013? 
Menggaru kepala yang tidak gatal..



Thursday, 21 February 2013

Beautiful Creatures !!



Hi, 
Hello,
&
Assalamualaikum.



Petang tadi lepas aje jadi 'haiwan' kejap makan 'padi' aku pun pergi la membuang masa di wayang seperti selalu.. Memang niat nak tolong industri perfileman malaysia, tapi Industri yang taknak tolong diri sendiri.. Ecece~


http://collider.com/wp-content/uploads/beautiful-creatures-character-poster.jpg 




Dan bakal menyusul minggu depan pulak Jack The Giant Slayer

http://collider.com/wp-content/uploads/jack-the-giant-slayer-banner-poster1.jpg 



7 MAC : OZ Great And Powerful
http://collider.com/wp-content/uploads/oz-the-great-and-powerful-banner-poster.jpg 


23 MAY : EPIC
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTgyNDYwNzE5NV5BMl5BanBnXkFtZTcwMzUyODM5OA@@._V1_SY317_CR0,0,214,317_.jpg






Nota Kaki:
In any condition, I'll stay with you owh my Beautiful Creatures.
I'll never hurt you again my Lady Mini Lambogini !!
=(



Wednesday, 20 February 2013

AS EXPECTED ??




Hi,
Hello,
&
Assalamualaikum.




No. Kad Pengenalan :  880502******
Nama Penuh :  MUHAMAD ARSHAD BIN ABU SAMAH
Kod Skim Jawatan
Tarikh Temu Duga
Keputusan Temu Duga
Maklumat Jawatan
   2764
PENOLONG PEGAWAI TEKNOLOGI MAKLUMAT GRED F29
27/12/2012   
Dukacita anda tidak berjaya dalam urusan ini.
  

Keputusan muktamad adalah berdasarkan kepada surat pemberitahuan rasmi yang akan dikeluarkan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia.
Keputusan temu duga ini akan dipaparkan dalam tempoh tiga (3) minggu daripada tarikh paparan di Portal SPA








Nota Kaki:
Tak payah nak dukacita dukacita sangat la Cadd..
^____^





Friday, 15 February 2013

S P E E C H L E S S ! ! !



Hi,
Hello,
&
Assalamualaikum..



Dalam dunia yang moden dan canggih ni memang macam-macam kita boleh buat dengan menggunakan aplikasi Photoshop.. 

Termasuklah membogelkan diri sendiri, membuang lemak di leher, lengan dan sebagainya serta dapat juga mengemikkan kenderaan sendiri seperti berikut:

Ini menggunakan teknik remukkan tahap 1

Menggunakan teknik belahan tahap lapan

Teknik jarak tambahan kasi terjongket

 Owner kereta ni sangat tabah melihat keretanya dikemik-kemik kan tanpa rasa bersalah dan sob sob.. 

Uwwaaaa..



 


Nota Kaki:
Photoshop Pak Hang!!

Thursday, 7 February 2013

Alahai Lahai..




Hi,
Hello,
&
Assalamualaikum..



Tadi aku berkesempatan tonton HKL2 : Husin Mon & Jin Pakai Toncit.

Pada pendapat aku filem ni sangat sesuai ditonton bila anda baru sahaja bangun tidur, ada penyakit insomnia ataupun pembenci tegar Genre filem ala-ala Harry Potter..


So kepada kipas susah mati Harry Potter, Merlin & juga  The Legend Of Condor Hero anda adalah tidak dialu-alukan.. Ngeh3..

Mungkin lain orang lain pandangan.








SINOPSIS

Beberapa tahun yang lalu, selepas kejadian "Hantu Kak Limah Balik Rumah", Husin yang telah muflis akibat di tipu skim cepat kaya di Singapura, telah kembali semula ke Kampung Pisang. Di Kampung Pisang, Husin berjumpa semula dengan geng lamanya dan juga Mon, kekasih lamanya sewaktu Kampung Pisang dilanda Zombi. Namun beberapa hari selepas itu, Kampung Pisang dilanda peristiwa-peristiwa aneh. Nampaknya, sejarah 45 Tahun dulu kembali semula. Kejadian kehilangan lelaki-lelaki teruna di Kampung itu kembali menghantui.

Dalam kekecohan itu, Kak Limah yang sudah pulih sepenuhnya, sibuk merancang rombongan ke Singapura dan mempelawa Husin menjadi pembantunya. Namun begitu, masalah semakin rumiut apabila Husin sendiri hilang dari rumahnya. Rakan-rakannya Ucop, Wan Kaswi dan Nazari SMK gagal mengesan dimanakah Husin berada. Yang tinggal hanyalah mee maggi Singapura.....

Di dalam kekecohan itu Dr. Samsudin yang mendakwa mampu mengesan dimana Husin. Apakah sebenarnya yang berlaku...? Siapakah yang menculik Husin...? Nantikan kemunculan Hantu Kak Limah 2 : Husin, Mon Dan Jin Pakai Toncit di pawagam berhampiran anda.
 
 
 

 
 
 
Nota Kaki:
 Selepas HKL2, Rock Oo Pula Menyusul..
Any Comment??






Wednesday, 6 February 2013

Komitmen




Hi,
Hello,
&
Assalamualaikum..




http://www.empowernetwork.com/helipilot222/files/2012/08/commitment.jpg



Menurut kamus online yang di google aku tadi, maksud atau makna Komitmen adalah seperti berikut:


1. Sikap (pendirian atau perbuatan) memberikan sepenuh tenaga dan perhatian dsb atau menunjukkan sokongan dan azam yang sepenuhnya kepada sesuatu.



Dan walaupun aku tak mengharap sangat, tapi sempena komitmen aku yang tinggi aku tetap kecewa dengan berita di bawah ini..







http://3.bp.blogspot.com/-x84a-Y8Kudc/UNQ451WBC0I/AAAAAAAAAOA/IkE832htWY8/s400/why+troll.jpg 
 "Kenapa masa ni la nak raya cina ???"

 






Nota Kaki:
 Komitmen dalam kerjaya adalah lapan ghatos kali ganda lebih penting daripada komitmen menghilangkan lemak tepu kat leher aku nih..